Înființare SRL & PFA – Rapid și 100% Online

Vrei să-ți înființezi o firmă SRL sau PFA, fără bătăi de cap? Te ajutăm să o înființezi în doar 2-3 zile, complet online!

5star

Peste 7000 de clienți mulțumiți

Avocat copy-oglinda
#3D73E0
Înființare firmă – Pornim împreună la drum, fără stres birocratic. Modificare firmă – Adaptăm structura afacerii tale la noile nevoi. Program facturare – Emiterea facturilor devine mai simplă ca niciodată. Deschidere cont bancar online – Rapid și eficient, fără drumuri inutile. Semnătură electronică – Documente semnate legal, fără hârtie și timp pierdut. Deschidere cont SPV la ANAF – Acces ușor la documentele și declarațiile fiscale. Răspunsuri din practica instanțelor – Informații juridice esențiale pentru siguranța afacerii tale.
Înființare firmă – Pornim împreună la drum, fără stres birocratic. Modificare firmă – Adaptăm structura afacerii tale la noile nevoi. Program facturare – Emiterea facturilor devine mai simplă ca niciodată. Deschidere cont bancar online – Rapid și eficient, fără drumuri inutile. Semnătură electronică – Documente semnate legal, fără hârtie și timp pierdut. Deschidere cont SPV la ANAF – Acces ușor la documentele și declarațiile fiscale. Răspunsuri din practica instanțelor – Informații juridice esențiale pentru siguranța afacerii tale.

PARTENERI:

Simon Eugenia Alexandra

Avocat coordonator

Simon Eugenia Alexandra

Avocat coordonator

PARTENERI:

Inființare PFA

Firma Mea te poate ajuta cu înființarea PFA. Oferim gratuit consultanță pentru a lămuri aspectele care nu îți sunt clare, asistență pe tot parcursul procedurii, astfel că te vei putea concentra pe alte aspecte importante ale afacerii tale.

Daca ai nevoie de serviciul de înființare PFA și daca vrei sa te documentezi puțin cu privire la taxe, impozite, dar si alte aspecte, ai ajuns în locul potrivit.

PFA-ul se potrivește celor care desfășoară anumite profesii sau meserii pentru care este nevoie de o calificare precum sunt: inginerii, profesorii, infirmierele, electricienii, instalatorii, fizioterapeuții, coafezele, etc.

PFA-ul reprezintă „o unealta” bună și pentru cei care nu sunt siguri pe afacerea lor și care vor să testeze piața, aceasta, deoarece, PFA se deschide si se radiază ușor.

Un PFA poate avea un număr de 5 coduri CAEN și un număr de 3 angajați.

PFA – taxe si impozite

Ai posibilitatea sa alegi intre două sisteme de impozitare, respectiv impozitul pe profit și sistemul de impozitare cu norme de venit. Pentru ambele sisteme vei datora o cotă de 10%, care se aplică diferit.

Impozitul pe profit

Dacă optezi pentru achitarea impozitului pe profit, atunci cota de 10% se aplică profitului realizat. Profitul se obține prin scăderea cheltuielilor din totalitatea veniturilor realizate, cu mențiunea că se scad doar cheltuielile pe care le faci pentru a asigura desfășurarea activității.

Norma de venit

Dacă optezi pentru achitarea impozitului pe normă de venit, atunci cota de 10% se aplică normei de venit. Norma de venit este o sumă (60.000 lei, de exemplu) determinată de consiliile județene pentru fiecare dintre activitățile economice care se pot desfășura.

Taxele datorate de PFA în 2024

Începând cu 1 ianuarie 2024, conform ultimelor modificări legilative un PFA datorează:

  • 10% din venitul net;
  • (CAS – 25%)  în cazul veniturilor realizate cuprinse între 12 și 24 de salarii minime brute pe țară, baza de calcul al CAS o reprezintă nivelul de cel puțin 12 salarii minime brute pe țară;
  • (CAS – 25%) în cazul veniturilor realizate de peste 24 de salarii minime brute pe țară, baza de calcul al CAS o reprezintă nivelul de cel puțin 24 de salarii minime brute pe țară;
  • (CASS – 10%) 6 salarii minime brute, este plafonul minim la care se va calcul cota 10% (6 x 3.300 lei 19.800 lei), în sumă minimă datorată de 1.980 lei;
  • (CASS – 10%) 60 de salarii minime, este plafonul maxim (60 x 3.330 lei = 198.000 lei), în sumă maximă datorată 19.800 lei.

Astfel, CAS se calulează prin raportare la plafoanele de mai sus în funcție de veniturile realizate. Există două plafoane la care se calculeaza CAS, respectiv cel de 12 salarii (25% x 12 salarii) sau cel de 24 de salarii (25 x 24 salarii). La fel și în cazul CASS.

Actele necesare pentru înființare PFA

Dosarul de înregistrarea a PFA trebuie să cuprindă un set de acte, iar acestea sunt:

  • rezervarea de denumire (dovada)
  • cerere de înregistrare;
  • anexa 1 privind înregistrarea fiscala;
  • declarația-tip pe propria răspundere care sa ateste ca nu desfășoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau in afara acestora;
  • actul de identitate al titularului PFA;
  • declarație pe proprie răspundere privind îndeplinirea condițiilor legale pentru desfășurarea activităților ca PFA;
  • dovada care atesta dreptul de folosința asupra sediului profesional si, daca este cazul, înscrisul care atesta dreptul de folosința asupra spațiului cu destinație de punct lucru;;

Dacă este cazul:

  • avizul asociației de proprietari privind schimbarea destinației imobilelor cu regim de locuință;
  • documentele care atesta pregătirea profesională.

Specialiștii Firma Mea te pot ajuta să redactezi toate aceste documente și să le depui la Registrul Comerțului.

Procedura de înființare a PFA

Procedura debutează cu rezervarea de denumire. Prin această operațiune se verifică baza de date a Registrului Comerțului pentru a observa dacă denumirea nu este deja rezervată sau dacă nu se aseamănă cu o alta existentă.

În cazul persoanei fizice autorizate, denumirea se alcătuiește din numele și prenumele titularului, urmată de sintagma persoana fizică autorizată. In situația în care după verificări rezultă că denumirea există in baza de date, atunci se va introduce inițiala prenumelui tatălui pentru a se face departajarea.

Pentru a înființa un PFA îți trebuie cartea de identitate și trebuie să dispui de o adresă unde să stabilești sediul firmei. Dacă nu ai o adresă te putem ajuta și cu serviciul de găzduire se sediu social, serviciu care presupune să îți stabilim sediul la noi.

Durata medie de înființarea a unui PFA este de 5 zile, iar aici intră și timpul necesar pentru pregătirea actelor. Cel mai bun timp pe care îl poți obține este de 3 zile.

Cu ani de experiență în domeniul consultanței și al înființării de firme, Firma Mea se bucură de un portofoliu impresionat de clienți mulțumiți, care au ales să lucreze cu noi datorită profesionalismului, promptitudinii și competenței cu care abordăm fiecare proiect în parte.

Te putem ajuta!

  • identificăm împreună care sunt cele mai bune soluții pentru afacerea ta;
  • îți redactam toate actele de care ai nevoie;
  • le depunem la Registrul Comerțului;
  • obținem actele finale de înființare a PFA;

Pentru mai multe detalii nu ezita, sună expertul!

Util: pe site-ul Firma Mea există multe informații utile legate de dreptul afacerilor, inclusiv cazuri practice soluționate de instanțele judecătorești, astfel că poți identifica soluții gratuite la problemele cu care te confrunți.

RECENZII

Ce spun clienții noștri

Weber Alexandru-Ernest
Weber Alexandru-Ernest
Reprezentant, Health Studio SRL
Am înființat mai multe firme cu cei de la Firma Mea și am făcut mai multe modificări în cadrul lor. Raportul calitate – preț este excepțional. Totul a decurs rapid și fără probleme.
Nelega Roxana
Nelega Roxana
Reprezentant legal, NLG Studio Design & Tech Solutions SRL
Recomand cu încredere pentru promptitudinea și profesionalismul de care au dat dovadă. Foarte mulțumită de faptul că ne-au ajutat să înființăm firma deși eu eram pe teritoriul Italiei, iar partenerul meu în Venezuela...
Flavius Costesc
Flavius Costesc
Reprezentant legal, Energo Vision SRL
O colaborare excepțională! Ne-au ajutat să ne înființăm firma, iar ulterior am apelat pentru a schimba sediul și pentru a introduce un nou asociat. Totul a durat 4 zile, un timp foarte bun pentru noi. Recomandăm!

Apariții în presă