Cum actualizezi datele personale la Registrul Comerțului

Last modified date

Comments: 0

Ți-ai schimbat cartea de identitate și vrei să actualizezi datele personale la Registrul Comerțului? Află din materialul de mai jos cum se actualizează datele în cadrul firmei și cum te putem ajuta.

Cuprins:

  • Când ai obligația actualizării datelor personale la ONRC;
  • Ce date personale se actualizează la schimbarea cărții de identitate?
  • Actele necesare pentru actualizarea datelor personale la Registrul Comerțului;
  • Pașii ce trebuie parcurși;

Firma Mea este o companie specializată în toate procedurile care sunt de competența Registrului Comerțului. De la cele mai simple cum este actualizarea datelor din actul constitutiv și până la cele mai complexe cum poate fi o fuziune sau o divizare.

Când ai obligația actualizării datelor personale la Registrul Comerțului? 

Ori de câte ori asociații sau administratorii firmei își schimbă cărțile de identitate aceștia au obligația legală să actualizeze actul constitutiv și să efectueze formalitățile de publicare la Registrul Comerțului, în vederea operării acestei modificări.

Ce date personale se actualizează la schimbarea cărții de identitate?

Situațiile care pot determina schimbarea cărții de identitate sunt:

  • expirarea valabilității;
  • schimbarea adresei de domiciliu;
  • schimbarea numelui în urma căsătoriei.

Datele care se modifică dacă intervine una sau alta din situațiile de mai sus pot fi:

  • adresa de domiciliu;
  • numele;
  • seria și numărul cărții de identitate;
  • valabilitatea cărții de identitate.

Actele necesare pentru actualizarea datelor personale la Registrul Comerțului

Pentru a opera modificarea la Registrul Comerțului trebuie depus un dosar cu acte, iar acesta trebuie să cuprindă următoarele documente:

  • Cererea de înregistrare;
  • Hotărârea/decizia organului competent al persoanei juridice;
  • Actul doveditor din care să rezulte noile date de identificare (cartea de identitate);
  • Actul constitutiv actualizat;
  • Dovada achitării taxei.

Pașii ce trebuie parcurși

În primul rând, trebuie redactată decizia asociatului unic sau hotărârea adunării generale a asociaților, în funcție de cum societatea este cu asociat unic sau cu mai mulți asociați, în cuprinsul căreia trebuie să se specifice că se actualizează datele de identificare ale asociatului sau ale administratorului pentru care este necesară modificarea.

Mai apoi, trebuie actualizat actul constitutiv cu datele personale ale persoanei care și-a schimbat cartea de identitate.

Ulterior, toate documentele menționate ca acte necesare trebuie depuse la Registrul Comerțului, cu mențiunea că se pot depune online. După depunerea dosarului persoana desemnată de directorul Registrului Comerțului le va analiza. În concret, aceasta va verifica dacă au nu lipsește vreun act, dacă actele cuprind erori de redactare și dacă a fost achitat tariful.

Dacă totul este în regulă dosarul este admis. Dacă, de exemplu, lipsește un act sau dacă un document nu este corect completat se va acorda un termen de 15 zile pentru remedierea problemei.

Costuri

Costurile sunt de 500 lei (onorariul Firma Mea), plus taxa percepută de Registrul Comerțului de 192 lei.

Te putem ajuta

Firma Mea te poate ajuta să parcurgi pașii pentru actualizarea datelor personale la ONRC. Ne ocupăm de întregul proces integral online, fără să fie nevoie să faci vreun drum. Îți trimitem actele cu modificările efectuate.

Cristian Andrei

Cristian Andrei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Post comment