Modificare firma – schimbare sediu

Last modified date

Comments: 2

Schimbare sediu – contract de comodat sau de inchiriere?

Spre deosebire de alte tari, unde sediul unei firme poate fi o simpla si banala cutie postala, unde ti se va comunica corespondenta, in Romania sediul social trebuie sa fie intr-un imobil.

In mod obisnuit, sediul se stabilește prin semnarea unui contract de comodat sau de inchiriere. Diferenta dintre cele doua acte este ca in cazul contractului de inchiriere se achita o anumita suma in schimb, numita chirie, in timp ce, in cazul contractului de comodat, aceasta suma nu se achita.

Cand ai nevoie de un contract de inchiriere si cand de unul de comodat?

In situatia in care imobilul unde vrei sa stabilesti sediul firmei tale este proprietatea ta, a parintilor etc, si nu vei plati chirie, atunci contractul de care ai nevoie este cel de comodat. Daca pentru imobil vei plati chirie atunci contractul pe care il vei semna este cel de inchiriere.

Schimbare sediu – ai nevoie de acordul vecinilor?

Aceasta problema se pune daca vrei sa iti stabilesti sediul intr-un bloc cu mai multe apartamente, dar si in cazul in care exista o curte interioara in care sunt mai multe apartamente.

Daca vrei sa desfasori activitate economica acolo, atunci vei avea nevoie de acordul vecinilor cu care te invecinezi pe verticala si pe orizontala. Daca nu desfasori activitate la sediu, atunci dai o declaratie in acest sens si nu mai ai nevoie de acordul celorlalti proprietari cu care te invecinezi.

Schimbare sediu – pot fi stabilite sediile mai multor firme la aceeasi adresa?

Da, pot fi stabilite sediile mai multor firme la o singura adresa.

Schimbare sediu – valabilitatea sediului

Reprezinta perioada de valabilitate a contractului de comodat sau de inchiriere in baza caruia ti-ai stabilit sediul intr-o anumita locatie.

Trebuie sa fii atent cu aceasta perioada pentru ca firma trebuie sa aiba un sediu valabil pe parcursul desfasurarii activitatii. Astfel, daca ti-a expirat valabilitatea contractului de comodat sau de inchiriere trebuie sa depui la Registrul Comertului un act aditional prin care se prelungeste perioada contractului avut sau sa depui un alt contract.

In cazul in care vei omite acest aspect te vei expune sanctiunii de a deveni inactiv fiscal, sanctiune dispusa de ANAF si notata in cazierul tau fiscal, fapt care nu iti va mai permite sa iti deschizi alte firme.

Totodata, Registul Comertului poate solicita instantei sa dispuna dizolvarea societatii tale pentru acest motiv.

Schimbare sediu – acte necesare SRL:

  • cerere de inregistrare;
  • declaratie pe properie raspundere privind indeplinirea conditiilor de functionare, semnata de asociati sau de administratori;
  • hotararea asunarii generale a asociatilor / decizia asociatului unic privind schimbarea sediului;
  • contract de comodat sau de inchiriere;
  • actul constitutiv actualizat;
  • acordul vecinilor – daca este cazul.

Schimbare sediu – acte necesare PFA:

  • cerere de inregistrare;
  • declaratie pe proprie raspundere privind indeplinirea conditiilor de functionare, semnata de titular;
  • contract de comodat sau de inchiriere;
  • acordul vecinilor – daca este cazul.

Te putem ajuta!

Pentru detalii suplimentare, nu ezita sa ne contactezi. Te putem ajuta sa iti schimbi sediul astfel:

  • iti redactam actele de care ai nevoie;
  • depunem actele la Registrul Comertului;
  • obtinem actele privind schimbarea sediului social.

2 Responses

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Post comment