Înființare firmă pentru UBER

Last modified date

Comments: 0

Oferim servicii complete de înființare a unei firme pentru UBER. Dacă dorești să devii partener UBER, dar nu știi cum să începi, Firma Mea are cea mai bună soluție pentru a începe cât mai curând posibil.

Ghidul pentru pentru înființarea unei firme pentru UBER se axează pe:

  • ce tip de firmă te avantajează pentru a face Uber, un PFA sau un SRL;
  • de ce acte ai nevoie pentru înființarea unei firme pentru Uber;
  • este nevoie de acordul vecinilor pentru stabilirea sediului unei firme pentru Uber?
  • pașii ce trebuie parcurși pentru înființarea unei firme pentru Uber;
  • de ce cod CAEN ai nevoie pentru a face Uber;
  • firmă Uber – TVA intracomunitar.

Uber este o firmă de naționalitate americană care a dezvoltat o aplicație prin care clienții pot chema o mașină care îi va transporta la destinație, devenind una dintre cele mai cunoscute (dacă nu cea mai cunoscută) companie de ridesharing.

Dacă până la intrarea lor pe piața din România acest tip de serviciu era prestat de către taximetriști, în limita autorizațiilor emise de către primării, după intrare lor pe piață orice persoană care deține o mașină și permis de conducere poate desfășura activitatea de transport persoane.

Pe lângă permisul de conducere și mașină vei mai avea nevoie de o firmă pentru a deveni partener Uber.

Înființare firmă pentru Uber – ce este mai avantajos un PFA sau un SRL?

Cele două forme de organizare economică prezintă avantaje și dezavantaje, iar prin analizarea acestora fiecare poate deduce ce îl avantajează mai mult.

Persoana fizică autorizată se înființează și se radiază ușor, astfel că dacă nu ești sigur că nu să îți placă să șoferia sau nu vei fi mulțumit de veniturile pe care le vei realiza din ridesharing, PFA este o unealtă bună pentru a încerca ceva, întrucât se închide rapid și fără costuri.

Ca persoană fizică autorizată ai posibilitatea să angajezi 3 persoane, dar și posibilitatea să activezi maxim 5 coduri CAEN, astfel că pe lângă Uber mai poți desfășura și alte activități.

Banii pe care îi încasezi îi poți cheltui în interes personal.

Nu este obligatoriu să ai un contabil pe care să trebuiască să-l plătești lunar.

Taxele datorate de PFA sunt:

  • 10% – impozit pe profit;
  • 25% – CAS (contribuții pentru pensie);
  • 10% – CASS (contribuția pentru sănătate).

Pentru mai multe detalii legate PFA și de taxele pe care le datorează poți să citești mai multe aici.

Societatea comerciala cu răspundere limitată se pretează dacă îți dorești să te asociezi cu cineva, asociere care nu este posibilă în cadrul persoanei fizice autorizate. De exemplu, dacă vei avea unul sau mai mulți asociați și urmează să achiziționați o flotă de mașini pentru a le folosi la Uber, atunci SRL este soluția.

Avantajul societății comerciale este răspunderea limitată pe care o conferă și care rezultă și din denumire, fapt care presupune că vei răspunde în limita capitalului social, adică a banilor puși în firmă cu acest titlu.

Societatea cu răspundere limitată poate avea un număr nelimitat de angajați și de coduri CAEN.

Referitor la taxele datorate de un SRL:

  • 1% din totalitatea veniturilor realizate, fară sa conteze cheltuielile, daca vei avea un angajat cu normă întreaga de 8 ore sau mai mulți care cumulat realizează norma de 8 ore;
  • 16% în cazul în care firma nu este microîntreprindere;
  • 8% – impozit pe dividende.

Pentru mai multe detalii legate SRL și de taxele pe care le datorează poți să citești mai multe aici.

Un PFA poate fi mai avantajos din punct de vedere fiscal în cazul în care încasările nu sunt foarte mari.

Înființare firmă Uber – acte necesare

Pentru înființarea unei firme pentru Uber este nevoie de cartea de identitate, iar ulterior de permisul de conducere. Vei avea nevoie de certificatul de înmatriculare auto, de licența de transport alternativ,de polița de asigurare. Trebuie să ai o experiență de minim 2 ani și vârsta minimă de 21 de ani.

Dacă vei opta pentru deschiderea unui PFA dosarul de înmatriculare va trebui să cuprindă următoarele acte:

  • Rezervarea de denumire;
  • Anexa 1 privind înregistrarea fiscală;
  • Actul de identitate al persoanei;
  • Declarația pe proprie răspundere dată pentru îndeplinirea condițiilor de funcționare sau pentru desfășurarea activităților;
  • Contractul pentru sediu social, care poate fi un contract de comodat sau de închiriere (cele mai des întâlnite);
  • Permisul de conducere;

Dacă vei opta pentru deschiderea unui SRL dosarul de înmatriculare va trebui să cuprindă următoarele acte:

  • Rezervarea de denumire;
  • Actul constitutiv;
  • Contractul pentru sediu social, care poate fi un contract de comodat sau de închiriere (cele mai des întâlnite);
  • Declarația pe proprie răspundere dată pentru îndeplinirea condițiilor de funcționare sau pentru desfășurarea activităților;
  • Anexa 1 privind înregistrarea fiscală;
  • Actele de identitate ale fondatorilor (cărți de identitate, pașapoarte etc.)

Sediul unei firme pentru Uber

Întrucât activitatea de ridesharing se desfășoară în afara sediului social nu este nevoie de acordul vecinilor pentru stabilirea acestuia într-un bloc cu mai multe apartamente, astfel că se poate stabili sediul și acasă.

Registrul Comerțului nu solicită actele de proprietate ale spațiului unde se stabilește sediul firmei, ci un contract de închiriere sau comodat din care rezultă că firma a dobândit un drept de folosință asupra imobilului la adresa respectivă.

Cine dorește să-și stabilească sediul într-o altă localitate decât cea unde are domiciliul poate să apeleze la serviciul de găzduire de sediu social pe care Firma Mea îl oferă. Acest serviciu presupune că în schimbul unei sume care se percepe anual se stabilește sediul la noi, urmând ca să preluăm corespondența, să o scanăm și să v-o trimitem.

Cum înființezi o firmă pentru Uber

Procedura debutează cu rezervarea de denumire. La SRL există posibilitatea alegerii unei denumiri în funcție de preferințe, în timp ce la PFA denumirea se alcătuiește din numele și prenumele persoanei, urmată de sintagma „persoana fizică autorizată”.

După efectuarea rezervării de denumire trebuie redactate actele de mai sus și depuse la Registrul Comerțului din județul unde se stabilește sediul firmei. Registrul Comerțului acordă termen în maxim 2 zile de la data înregistrării actelor, dată la care verifică dacă totul e ok, iar dacă da admite dosarul și dispune înființarea firmei de Uber

Registrul Comerțului încurajează ca actele să se depun online, întrucât se scurtează timpii. Actele sunt urcate pe platforma Registrului Comerțului, preluate și prelucrate de instituție. Documentele firmei, cum este certificatul de înregistrare, factura fiscală, sunt comunicate pe mail și sunt semnate electronic de directorul instituției, cea ce însemnă că au valoarea unor acte originale și pot fi prezentate de pe dispozitive, telefon, laptop etc.

Ce cod CAEN trebuie să aibă o firmă pentru Uber

Codul CAEN necesar este 4939 – Alte transporturi terestre de călători n.c.a.

Firmă Uber și TVA intracomunitar

Firma trebuie să fie plătitoare de TVA. Întrucât Uber este o firmă Olandeză trebuie activat și codul de TVA intracomunitar, întrucât furnizezi servicii unei firme din străinătate, dar procedura se parcurge rapid.

Te putem ajuta!

Dacă vrei să înființezi o firmă pentru UBER te ajutăm noi. Profită de serviciul de consultanță gratuită pentru a crea cea mai bună structură de afaceri. Mai multe informații legate de procedura de înființarere a firmei aici.

Pentru mai multe detalii, nu ezita să suni expertul!

Cristian Andrei

Cristian Andrei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Post comment