Înființare SRL & PFA – Rapid și 100% Online

Vrei să-ți înființezi o firmă SRL sau PFA, fără bătăi de cap? Te ajutăm să o înființezi în doar 2-3 zile, complet online!

5star

Peste 7000 de clienți mulțumiți

Avocat copy-oglinda
#3D73E0
Înființare firmă – Pornim împreună la drum, fără stres birocratic. Modificare firmă – Adaptăm structura afacerii tale la noile nevoi. Program facturare – Emiterea facturilor devine mai simplă ca niciodată. Deschidere cont bancar online – Rapid și eficient, fără drumuri inutile. Semnătură electronică – Documente semnate legal, fără hârtie și timp pierdut. Deschidere cont SPV la ANAF – Acces ușor la documentele și declarațiile fiscale. Răspunsuri din practica instanțelor – Informații juridice esențiale pentru siguranța afacerii tale.
Înființare firmă – Pornim împreună la drum, fără stres birocratic. Modificare firmă – Adaptăm structura afacerii tale la noile nevoi. Program facturare – Emiterea facturilor devine mai simplă ca niciodată. Deschidere cont bancar online – Rapid și eficient, fără drumuri inutile. Semnătură electronică – Documente semnate legal, fără hârtie și timp pierdut. Deschidere cont SPV la ANAF – Acces ușor la documentele și declarațiile fiscale. Răspunsuri din practica instanțelor – Informații juridice esențiale pentru siguranța afacerii tale.

PARTENERI:

Simon Eugenia Alexandra

Avocat coordonator

Simon Eugenia Alexandra

Avocat coordonator

PARTENERI:

Inființare PFA

Firma Mea te poate ajuta cu înființarea PFA. Oferim gratuit consultanță pentru a lămuri aspectele care nu îți sunt clare, asistență pe tot parcursul procedurii, astfel că te vei putea concentra pe alte aspecte importante ale afacerii tale.

Daca ai nevoie de serviciul de înființare PFA și daca vrei sa te documentezi puțin cu privire la taxe, impozite, dar si alte aspecte, ai ajuns în locul potrivit.

PFA-ul se potrivește celor care desfășoară anumite profesii sau meserii pentru care este nevoie de o calificare precum sunt: inginerii, profesorii, infirmierele, electricienii, instalatorii, fizioterapeuții, coafezele, etc.

PFA-ul reprezintă „o unealta” bună și pentru cei care nu sunt siguri pe afacerea lor și care vor să testeze piața, aceasta, deoarece, PFA se deschide si se radiază ușor.

Un PFA poate avea un număr de 5 coduri CAEN și un număr de 3 angajați.

Actele necesare pentru înființare PFA

Dosarul de înregistrarea a PFA trebuie să cuprindă un set de acte, iar acestea sunt:

  • rezervarea de denumire (dovada)
  • cerere de înregistrare;
  • anexa 1 privind înregistrarea fiscala;
  • declarația-tip pe propria răspundere care sa ateste ca nu desfășoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau in afara acestora;
  • actul de identitate al titularului PFA;
  • declarație pe proprie răspundere privind îndeplinirea condițiilor legale pentru desfășurarea activităților ca PFA;
  • dovada care atesta dreptul de folosința asupra sediului profesional si, daca este cazul, înscrisul care atesta dreptul de folosința asupra spațiului cu destinație de punct lucru;;

Dacă este cazul:

  • avizul asociației de proprietari privind schimbarea destinației imobilelor cu regim de locuință;
  • documentele care atesta pregătirea profesională.

Specialiștii Firma Mea te pot ajuta să redactezi toate aceste documente și să le depui la Registrul Comerțului.

Procedura de înființare a PFA

Procedura debutează cu rezervarea de denumire. Prin această operațiune se verifică baza de date a Registrului Comerțului pentru a observa dacă denumirea nu este deja rezervată sau dacă nu se aseamănă cu o alta existentă.

În cazul persoanei fizice autorizate, denumirea se alcătuiește din numele și prenumele titularului, urmată de sintagma persoana fizică autorizată. In situația în care după verificări rezultă că denumirea există in baza de date, atunci se va introduce inițiala prenumelui tatălui pentru a se face departajarea.

Pentru a înființa un PFA îți trebuie cartea de identitate și trebuie să dispui de o adresă unde să stabilești sediul firmei. Dacă nu ai o adresă te putem ajuta și cu serviciul de găzduire se sediu social, serviciu care presupune să îți stabilim sediul la noi.

Durata medie de înființarea a unui PFA este de 5 zile, iar aici intră și timpul necesar pentru pregătirea actelor. Cel mai bun timp pe care îl poți obține este de 3 zile.

Cu ani de experiență în domeniul consultanței și al înființării de firme, Firma Mea se bucură de un portofoliu impresionat de clienți mulțumiți, care au ales să lucreze cu noi datorită profesionalismului, promptitudinii și competenței cu care abordăm fiecare proiect în parte.

PFA – taxe si impozite în 2025

Ai posibilitatea sa alegi intre două sisteme de impozitare, respectiv:

  • impozitul pe profit
  • norme de venit.

Impozitul pe profit

  • 10% este cota de impozitare și se aplică profitului realizat.

Orice PFA va cheltui bani pentru a desfășura activitatea economică cum sunt, de exemplu:

  • cheltuielile de înfințare a PFA;
  • un laptop, o imprimantă;
  • produse de birotică și papetărie;
  • combustibil consumat pentu deplasări în interesul PFA etc.

Profitul căruia i se aplică cota de 10% se obține astfel:

  • se calculează veniturile totale realizate într-o lună / an;
  • din veniturile toale se scad cheltuielile necesare pentru realizarea activității și obținem profitul.

Exemplu concret:

  • 120.000 lei – venituri totale / brute;
  • 40.000 lei – cheltuieli deductibile;
  • 80.000 lei – profit, sumă care se impozitează cu 10%

Norma de venit

  • 10% este cota de impozitare și se aplică normei de venit.

Ce este norma de venit?

  • norma de venit este o sumă fixă anuală stabilită de ANAF, pentru fiecare județ în parte și pentru fiecare cod CAEN / activitate;
  • nu contează câți bani încasezi, impozitul se calculează prin raportare la norma de venit;
  • condiție principală: venitul anual din activitatea respectivă să nu depăsească 25.000 Euro, situație în care PFA trebuie să treacă la impozit pe profit

Constribuția de asigurări sociale (CAS) – 25%

  • se achită doar dacă venitul net anual depășește plafonul de 12 salarii minime brute pe economie (4.050 lei x 12 = 48.600 lei);
  • dacă venitul net anual al PFA sunt mai mici de 48.600 lei, contribuția la pensie nu este obligatorie;
  • dacă venitul net anual se situează între 48.600 lei și 97.200 lei, PFA datorează o contribuție pentru pensie de 12.150 lei;
  • dacă venitul net anual este mai mare de 97.200 lei, contribuția la pensie este de 24.300 lei.

De la plata CAS sunt exceptați pensionarii, dar și alte categorii prevăzute de lege.

Contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) – 10%

Se aplică începând cu anul 2024 asupra veniturilor nete sau normei de venit, cu două plafoane relevante pe anul 2025:

  • plafon minim: 6 salarii minime – 24.300 lei = CASS minim de 2.430 lei;
  • plafon maxim: 60 salarii minime – 243.000 lei = CASS maxim de 24.300 lei.

De exemplu:

  • dacă venitul anual este sub 24.300 lei și nu există excepții (situații exceptate de la palta CASS, dacă PFA este pe pierdere sau pe pe zero, dacă există un contract de muncă în paralel etc.), se plătește minimul de 2.430 lei;
  • dacă este incidentă una din excepții suma de 2.430 lei nu se plătește;
  • dacă veniturile anuale sunt mai mari de 243.000 lei, sumat datorată este de 24.300 lei.

Te putem ajuta!

  • identificăm împreună care sunt cele mai bune soluții pentru afacerea ta;
  • îți redactam toate actele de care ai nevoie;
  • le depunem la Registrul Comerțului;
  • obținem actele finale de înființare a PFA;

Pentru mai multe detalii nu ezita, sună expertul!

Util: pe site-ul Firma Mea există multe informații utile legate de dreptul afacerilor, inclusiv cazuri practice soluționate de instanțele judecătorești, astfel că poți identifica soluții gratuite la problemele cu care te confrunți.

RECENZII

Ce spun clienții noștri

Weber Alexandru-Ernest
Weber Alexandru-Ernest
Reprezentant, Health Studio SRL
Am înființat mai multe firme cu cei de la Firma Mea și am făcut mai multe modificări în cadrul lor. Raportul calitate – preț este excepțional. Totul a decurs rapid și fără probleme.
Nelega Roxana
Nelega Roxana
Reprezentant legal, NLG Studio Design & Tech Solutions SRL
Recomand cu încredere pentru promptitudinea și profesionalismul de care au dat dovadă. Foarte mulțumită de faptul că ne-au ajutat să înființăm firma deși eu eram pe teritoriul Italiei, iar partenerul meu în Venezuela...
Flavius Costesc
Flavius Costesc
Reprezentant legal, Energo Vision SRL
O colaborare excepțională! Ne-au ajutat să ne înființăm firma, iar ulterior am apelat pentru a schimba sediul și pentru a introduce un nou asociat. Totul a durat 4 zile, un timp foarte bun pentru noi. Recomandăm!

Apariții în presă