Cum schimbi sediul firmei

Last modified date

Comments: 3

Vrei să schimbi sediul firmei și ai nevoie de ajutor? Află din materialul de mai jos cum se mută sediul companiei și ce trebui să faci, dar și cum te putem ajuta.

Ghidul cuprinde informații referitoare la:

  • Sediul firmei se stabilește în baza unui contract;
  • Cand vei semna un contract de comodat și când unul de închiriere;
  • Valabilitatea sediului social;
  • Este necesar acordul vecinilor pentru schimbarea sediului social;
  • Gazduirea de sediu social;
  • Actele necesare pentru schimbarea sediului social;
  • Pașii pentru mutarea sediului;
  • Costuri.

Firma Mea este o companie specializată în toate procedurile care sunt de competența Registrului Comerțului. De la cele mai simple cum este schimbarea sediului social și până la cele mai complexe cum poate fi o fuziune sau o divizare.

Sediul firmei se stabilește în baza unui contract

Pentru a schimba sediul firmei Registrul Comerțului cere să se depună la dosar, între altele, documentul care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social.

Documentul amintit este un contract. În practică, cele mai des întâlnite contracte care se depun și prin care se stabilește sediul unei firme sunt contractul de comodat și contractul de închiriere.

Contractul de comodat este actul prin care o parte, numită comodant, oferă cu titlu gratuit celeilalte păți, numite comodatar, folosința unui bun. Contractul de închiriere este actul prin care o parte, numită locator, oferă contra cost celeilalte părți, numite locatar, folosința unui bun.

Cand vei semna un contract de comodat și când unul de închiriere

Contractul de comodat este un act cu titlu gratuit, motiv pentru care cel care oferă folosința bunului nu percepe nicio sumă în schimb. Contractul de comodat se semnează atunci când sediul firmei se mută acasă, la rude, la un prieten sau la orice persona care nu îți va cere bani.

Contractul de închiriere presupune, așa cum se știe, plata unei chirii în schimbul folosinței imobilului. Astfel, ori de câte ori vei plăti o sumă de bani pentru adresa de sediu social vei semna un contract de închiriere.

Perioada maximă pentru care poate fi semnat un contract de închiriere sau un contract de comodat este de 49 de ani.

Valabilitatea sediului social

Valabilitatea sediului social coincide cu durata contractului semnat. Este forte important ca înainte de expirare perioadei contractuale să prelungești valabilitatea sediului, altfel te expui sancțiunilor prevăzut de lege.

Este necesar acordul vecinilor pentru schimbarea sediului social?

Se pune problema acordului vecinilor atunci când sediul se mută într-un apartament. Este necesar acordul vecinilor atunci când la adresa respectivă vei desfășura activitate economică. De exemplu, la parterul unui bloc se deschide un salon de coafură sau un magazin mixt. Nu trebuie să obții acordul tuturor vecinilor de pe scară, ci doar de la cei cu care te învecinezi pe orizontală și verticală. Totodată, vei avea nevoie de o semnătură de la administratorul blocului.

Nu este necesar acordul vecinilor dacă sediul se mută într-un apartament unde firma nu desfășoară activitate economică. De exemplu, firmele de construcții, firmele care se ocupă cu transporturi, societăți care datorită naturii activității nu desfășoară activitate la sediu nu au nevoie de acordul vecinilor. Nici pentru firmele de IT nu este necesar.

Nu este nevoie acordul vecinilor nici dacă spațiul respectiv este spațiu economic sau SAD și rezultă acest fapt din cartea funciară.

Gazduirea de sediu social

Găzduirea de sediu social este o alternativă bună pentru persoanele care nu desfășoară activitate economică la sediu și care nu dispun de o adresă.

Actele necesare pentru schimbarea sediului social

Pentru a muta sediul firmei trebuie depus la Registrul Comerțului un dosar cu acte, iar acesta trebuie să cuprindă următoarele:

  • Cerere de înregistrare;
  • Declarația pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condiţiilor de funcţionare/desfăşurare a activităţii, în original, pentru sediul social;
  • Hotărârea adunării generale a asociaţilor sau decizia asociatului unic;
  • Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social;
  • Actul constitutiv actualizat;
  • Dovada achitări taxelor.

În cazul PFA nu este incidentă hotărârea asociaților și actul constitutiv.

Pașii pentru mutarea sediului

Primul pas este semnarea contractului.

După semnarea acestuia trebuie redactată hotărârea adunării generale sau, după caz, decizia asociatului unic prin care se hotărăște schimbarea sediului la adresa din contract și actualizarea actului constitutiv. Se actualizează actul constitutiv cu adresa cea nouă.  Se va redacta declarație pe proprie răspundere prin care se va arăta dacă activitatea firmei se desfășoară la sediu, în afara lui sau la terți.

Următorul pas după redactare actelor este depunerea lor la Registrul Comerțului. Actele se pot depune online. Toți pașii pot fi parcurși integral online. După depunerea dosarului, acesta trebuie urmărit. Se pot face observații, respectiv, să depui documente în plus sau să corectezi eventuale greșeli din actele depuse.

Schimbarea sediului unei societăți se poate face 100% online

Pentru a efectua mutarea sediului nu este necesar să mergi la notar și toate actele se pot depune online pe platforma Registrului Comerțului.

Costuri

Costurile sunt de 600 lei (onorariul Firma Mea), plus taxa percepută de Registrul Comerțului de 192 lei.

Te putem ajuta

Firma Mea te poate ajuta să parcurgi pașii pentru schimbarea sediului social. Ne ocupăm de întregul proces integral online, fără să fie nevoie să faci vreun drum. Îți trimitem actele cu modificările efectuate.

Utilpe site-ul Firma Mea există multe informații utile legate de dreptul afacerilor, inclusiv cazuri practice soluționate de instanțele judecătorești, astfel că poți identifica soluții gratuite la problemele cu care te confrunți.

Cristian Andrei

Cristian Andrei

3 Responses

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Post comment