Schimbare denumire firmă

Last modified date

Comments: 0

Vrei să schimbi denumirea firmei și ai nevoie de ajutor? Îți putem la dispoziție un material cu toate informațiile relevante, dar și cum te putem ajuta.

Articolul cuprinde informații referitoare la:

  • Aspecte esențiale cu privire la denumirea firmei;
  • Rezervarea noii denumiri;
  • Valabilitatea denumirii firmei;
  • Redactarea actelor necesare pentru schimbarea denumirii
  • Depunerea dosarului la Registrul Comerțului

Firma Mea este o companie specializată în toate procedurile care sunt de competența Registrului Comerțului. De la cele mai simple cum este schimbarea denumirii și până la cele mai complexe cum poate fi o divizare.

Aspecte esențiale cu privire la denumirea unei firme

Firma constituie un element obligatoriu de identificare şi individualizare a profesioniștilor (societăți comerciale sau persoane fizice) supuşi înregistrării în Registrul Comerţului.

Firma sau denumirea este un atribut de identificare și individualizare, în sensul că societatea va fi identificată și individualizată, la fel ca și persoanele fizice, după denumirea pe care o are. Orice firmă nouă trebuie să se deosebească de cele existente. Denumirea unei firme este unică. Teoretic, nu pot exista două societăți comerciale cu aceeași denumirea de firmă. La schimbarea denumirii firmei se aplică aceleași reguli.

Este interzis ca în alcătuirea denumirii unei firme să se regăsească următoarele cuvinte: „ştiinţific”, „academie”, „academic”, „universitate”, „universitar”, „şcoală”, „şcolar” sau derivatele acestora, precum şi „notar”, „executor”, „avocat”, „consilier juridic”, „consultanţă juridică” sau cuvinte care sunt asociate unor profesii care implică exerciţiul autorităţii publice.

Se interzice, totodata, ca în alcătuirea denumirii firmei să se regăsească următoarele: „naţional”, „român”, „institut” sau derivatele acestora ori cuvinte sau sintagme caracteristice autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, dacă aceasta este de natură să creeze confuzie cu denumirea unei autorităţi sau instituţii publice centrale sau locale.

Firma unei societăţi cu răspundere limitată se compune dintr-o denumire proprie, la care se poate adăuga numele unuia sau al mai multor asociaţi, şi va fi însoţită de menţiunea scrisă în întregime „societate cu răspundere limitată” sau „S.R.L.” În alte cuvinte, în cazul SRL denumirea poate fi personalizată după bunul plac și poate include chiar numele, ori prenumele asociaților.

Rezervarea noii denumiri

Procedura de schimbare a denumirii debutează cu rezervarea noii denumiri.

Rezervarea se poate face în două moduri: online – pe platforma ONRC sau la sediul Oficiul Registrul Comerțului – prin grija personalului de acolo.

Dacă alegi să faci rezervarea online, trebuie să știi că vei avea nevoie cartea de identitate și de o semnătura electronică. Dacă te gândești să mergi la sediul Registrului Comerțului o să ai nevoie de cartea de identitate și de trei variante de denumire. Cele trei variante de denumire trebuie trecute în ordinea preferințelor în cererea ce se completează.

Rezervare presupune o verificare prealabilă a disponibilității denumirii dorite, iar mai apoi obținerea certificatului sau a dovezii existenței ei.

Valabilitatea denumirii firmei

Rezervarea de denumire are o valabilitate de 30 de zile. Dosarul cu actele necesare pentru schimbarea denumirii firmei trebuie depus în interiorul acestui termen. În cazul în care durata de valabilitate a expirat trebuie făcută o altă rezervare, respectiv, obținut un nou certificat.

Redactarea actelor necesare pentru a schimba denumirea societății

După obținerea certificatului cu rezervarea de denumire trebuie redactată decizia sau hotărârea asociaților (dacă firma este cu asociat unic atunci este decizie, iar dacă sunt mai mulți asociați hotărâre) prin care se decide modificare numelui firmei. În cuprinsul deciziei se menționează care este denumirea cea nouă.

După redactarea deciziei sau a hotărârii se va actualiza actul constitutiv al societății cu denumirea cea nouă.

Dosarul care se va depune pentru schimbarea denumiri va cuprinde următoarele documente:

  • Cererea de înregistrare;
  • Certificatul care atestă rezervarea denumirii firmei;
  • Decizia asociatului unic / hotărârea adunării generale a asociaților;
  • Actul constitutiv actualizat cu nou denumire;
  • Dovada achitării taxelor.

Depunerea dosarului la Registrul Comerțului

Dosarul cu actele de mai sus trebuie depus la Registrul Comerțului. Depunerea actelor se poate face online sau la sediul instituției. Ulterior, va fi generată taxa de 192 lei care se achită și depune la dosarul.

Registrul Comerțului verifică actele din dosar și modul cum au fost redactate. Dacă totul este în regulă dosarul va fi admis. Dacă vor exista erori de redactare sau acte care lipsesc se va acorda un termen de 15 zile pentru complinirea lipsurilor. Dosarul va fi admis în cazul înlăturării problemelor și respins în caz contrar. Astfel, după depunerea actelor dosarul trebuie urmărit pentru a se observa eventualele observații care se formulează.

Schimbarea denumirii firmei se poate face 100% online

Pentru a efectua mutarea sediului nu este necesar să mergi la notar sau la vreo altă instituție și toate actele se pot depune online pe platforma Registrului Comerțului.

Costuri

Costurile sunt de 500 lei (onorariul nostru), plus taxa percepută de instituție de 192 lei.

Te putem ajuta

Firma Mea te poate ajuta să parcurgi pașii pentru schimbarea denumirii firmei. Ne ocupăm de întregul proces integral online, fără să fie nevoie să faci vreun drum. Îți trimitem actele cu modificările efectuate, acte pe care le obținem de la Registrul Comerțului.

Cristian Andrei

Cristian Andrei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Post comment